Naučíte se používat snadno osvojitelné a velice praktické kreativní techniky a přejdete tak na jiný způsob vnímání a myšlení. Kreativita zaručuje inovace tehdy, když jsou nápady transformované do nových řešení a ty přinášejí vyšší přidanou hodnotu.
Pro koho je kurz určen?
- náměstky
- ředitele
- vedoucí
- referenty
Cíle školení
- Získat praktické tipy jak využít kreativitu a generovat a testovat nápady.
- Naučit se přenést tvořivou část své osobnosti do praxe.
- Řešit problémy zajímavým a zábavným způsobem.
- Zvýšit flexibilitu a sebejistotu a přistupovat k řešeným úkolům s otevřenou myslí.
Obsah
- Jak jsem na tom s kreativitou, máme ji všichni?
- Jaké jsou bloky kreativity a kde vznikají?
- Percepční klíče – Haló efekt, projekce, citový vztah, předsudky a stereotypy, generalizace, efekt novosti.
- Týmová kreativita aneb jak zapojit celý tým (inovační role).
- Brainstorming – pravidla, výhody, nevýhody, postup.
- Brainpool.
- Myšlenková mapa
- SWOT analýza.
- Rybí kost.
- 6 klobouků
- Nácvik jednotlivých technik na konkrétních příkladech z praxe.
- Shrnutí, závěr, akční plán.
Didaktické metody
V průběhu tréninku je kladen důraz na možnost aplikovat nově nabyté dovednosti a znalosti do praxe. Je postaven na nezbytném minimu teorie.
Lektor využívá následující didaktické techniky:
- Řízenou diskuzi.
- Skupinové práce.
- Případové studie.
- Nácviku modelových situací pomocí hraní rolí se zpětnou vazbou.
- Další didaktické metody dle potřeb trénované skupiny.