0 0

Nejenže vylepšíte svou písemnou komunikaci z hlediska srozumitelnosti a grafické úpravy, ale rovněž se naučíte vyvarovat stylistickým a logickým chybám v psaném textu.

„Písemná komunikace je podání ruky na dálku.“

Pro koho je kurz určen?

  • náměstky
  • ředitele
  • vedoucí
  • referenty

Cíle školení

  • Porozumět pravidlům a principům písemné komunikace.
  • Využít zásady netikety a zjistit, jak podpoří vhodně napsaný e-mail či dopis Vaši práci.
  • Efektivně písemně komunikovat.

Obsah

  • Úvod - obchodní korespondence x netiketa (netiketa = etiketa v písemné komunikaci na internetu - e-mailová etiketa).
  • Vnímání rozdílu účastníků mezi písemnou korespondencí e-mailovou komunikací.
  • Představení netikety - psaní e-mailové korespondence.
  • Stylistika – stručně, výstižně, poutavě.
  • Struktura dopisu a jeho náležitost.
  • Krátká týmová hra zaměřena na strukturu, srozumitelnost a délku dopisu pro příjemce.
  • Teoretické zarámování lektorem - pravidla korespondence z hlediska formální úpravy.
  • Vhodné a nevhodné výrazy, pojetí dopisu z hlediska českého jazyka a psycholingvistiky.
  • Individuální cvičení zaměřeno na nácvik psycholingvistiky "jak na nás působí použitá slova".
  • Pozitivní, neutrální a negativní výrazy.
  • Aktivní nácvik dopisu z praxe.
  • Individuální práce / týmové sdílení zkušeností, zpětná vazba lektora.
  • Shrnutí, závěr.

Didaktické metody

V průběhu tréninku je kladen důraz na možnost aplikovat nově nabyté dovednosti a znalosti do praxe. Je postaven na nezbytném minimu teorie.

Lektor využívá následující didaktické techniky:

  • Řízenou diskuzi.
  • Skupinové práce.
  • Případové studie.
  • Nácviku modelových situací pomocí hraní rolí se zpětnou vazbou.
  • Další didaktické metody dle potřeb trénované skupiny.
Mám zájem o tento kurz
Písemný projev

Poptávka kurzu

Vaše osobní údaje budou zpracovány podle Podmínek zpracování osobních údajů.

Naše motto
Jednou nahoře, jednou dole. My víme, jak vám pomoci udržet se nahoře.
  • 23
    Přes 20 let zkušeností
  • 550
    Více jak 450 firem a zákazníků
  • 8 500
    Více jak 8 500 individuálních hodin konzultací a koučinků
  • 75 000
    Více jak 75 000 proškolených účastníků

Ondřej Sýkora - Česká spořitelna, a. s.

„Chci Vám také ještě jednou za sebe i za mé kolegy mnohokrát poděkovat za informace a zkušenosti, které jste nám v průběhu kurzu předal."