Během školení se zaměříme na přípravu hodnocení a jeho průběh. Během tréninku získají manažeři databanku otázek na zjištění hodnocení pracovního výkonu a kompetencí hodnoceného.
Pro koho je kurz určen?
- náměstky
- ředitele
- vedoucí
Cíle školení
- Využívat hodnotící rozhovor k dlouhodobému rozvoji a motivaci pracovníka.
- Předat ucelenou a strukturovanou zpětnou vazbu.
- Rozvíjet kompetence hodnoceného.
- Motivovat a podpořit vzájemnou důvěru a respekt.
Obsah
- Hodnocení zaměstnanců jako manažerský nástroj – proč hodnotíme, přínosy hodnocení.
- Role hodnoceného a hodnotitele.
- Kritéria hodnocení – co se hodnotí, jakou formou budu hodnotit.
- Vedení rozhovoru – jak pracovat s atmosférou při hodnocení, uvolněná a přátelská forma rozhovoru.
- Aktivní naslouchání, jak slyšet a pracovat s tím co nám druzí říkají - jak pracovat se zpětnou vazbou při hodnocení.
- Kompetence a otázky v hodnotících rozhovorech – skupinové práce, databanka otázek (využívání otevřených otázek v rozhovoru, jak jít v rozhovorech do hloubky, ověřování, jak zabránit předpokládání, jak nemanipulovat a nenechat se manipulovat).
- Krátké obsahově cílené hodnotící rozhovory ve dvojicích – zpětná vazba na rozhovory a doporučení.
- Jak na obtížné situace během hodnocení – odmítavý postoj, odvádění od tématu a cíle, manipulace atd.
- Jak vést rozhovor s dlouholetým kolegou, podřízeným.
- Dohoda na konkrétních cílech z rozhovorů.
- Shrnutí, závěr, akční plán.
Didaktické metody
V průběhu tréninku je kladen důraz na možnost aplikovat nově nabyté dovednosti a znalosti do praxe. Je postaven na nezbytném minimu teorie.
Lektor využívá následující didaktické techniky:
- Řízenou diskuzi.
- Skupinové práce.
- Případové studie.
- Nácviku modelových situací pomocí hraní rolí se zpětnou vazbou.
- Další didaktické metody dle potřeb trénované skupiny.
Mám zájem o tento kurz
Hodnocení zaměstnanců