Ukážeme si, jak využít interkulturní specifika k efektivnější komunikaci a spolupráci. Vyzkoušíte si, jak v odlišném kulturním prostředí vyjednávat, praktikovat společenský protokol a vybudovat vzájemnou důvěru.
Pro koho je kurz určen?
- náměstky
- ředitele
- vedoucí
Cíle školení
- Seznámit se s různými kulturními rozmanitostmi.
- Připravit se na rozhovor s lidmi odlišných kulturních rozdílů a pochopit jak rozdíly ovlivňují jednání v pracovním prostředí.
- Chápat rozdíly jednotlivých kultur a dozvědět se jak tyto rozdíly využít pro budování vzájemné důvěry a na co si dát pozor.
- Zanechat profesionální dojem při jednání.
Obsah
- V čem jsou jiné kultury jiné – pochopení odlišné kultury.
- Proč přizpůsobit komunikaci partnerovi z jiné kultury?
- Rozdílnost hodnot a norem – odlišnost v myšlení a chování.
- Komunikační pasti (kam nás může dovést nevhodná komunikace).
- NE v různých kulturách.
- Vzkazy pod čarou – co jedna strana vnímá jako jasný signál a druhá nechápe, že něco bylo řečeno.
- Konkrétní případy komunikace a jejich řešení - časté taktiky při jednáních.
- Základy mezikulturní etikety.
- Specifika emailové a telefonické konverzace, telekonferencí a videokonferencí.Příklady z praxe a další komunikační cvičení.
Příklady jsou zpravidla ilustrovány na zemích: Indie, Čína, Japonsko, Spojené státy, Německo, Velká Británie a Holandsko.
Na přání účastníků mohou být zařazeny (nebo vypuštěny) další země.
Didaktické metody
V průběhu tréninku je kladen důraz na možnost aplikovat nově nabyté dovednosti a znalosti do praxe. Je postaven na nezbytném minimu teorie.
Lektor využívá následující didaktické techniky:
- Řízenou diskuzi.
- Skupinové práce.
- Případové studie.
- Nácviku modelových situací pomocí hraní rolí se zpětnou vazbou.
- Další didaktické metody dle potřeb trénované skupiny.