Ucelený rozvojový program připraví asistentku na zvládání náročné role. Naučí ji efektivně komunikovat s nadřízeným i ostatními komunikačními partnery. Po absolvování kurzu budou pro svého nařízeného nepostradatelnou oporou.
Pro koho je kurz určen?
- asistentky
Cíle školení
- Naučit zvládat náročnou práci asistentky.
- Umět efektivně komunikovat a argumentovat.
- Zvládat náročné komunikační situace a využívat asertivní komunikaci.
- Zefektivnit práci svoji, nadřízeného i kolegů.
1. den - Role asistentky - Komunikace I.
- Úvod - role asistentky - úvodní skupinová aktivita - rozpracování myšlenkové mapy, rolí asistentky a jejich dovedností / vlastností.
- Osobnostní typologie, aneb jací jsme a s kým komunikujeme. Individuální test, aktivní výklad a příklady z praxe.
- Komunikace - úvod do komunikace jednoho z nejdůležitějších pilířů kompetencí dobré asistentky / asistenta. Složky komunikace - verbální, neverbální, paraverbální.
- Aktivní naslouchání - úvodní týmová hra a následný výklad významu aktivního naslouchání v komunikaci. Práce s domněnkou pomocí konkretizačních otázek.
- Otázky, typologie otázek a jejich praktické převedení do různých situací. Efektivní vedení hovoru.
- Rolová hra "komunikace asistentky - s manažerem, kolegyní, týmem". Zpětná vazba lektorky, získání vhodných přístupů.
- Shrnutí, závěr 1. dne.
2. den - Práce s emocemi v komunikaci - Komunikace II.
- Úvod do obtížné komunikace - úvodní video, otevření tématu obtížné komunikace a obtížné situace.
- Rolová hra "nepříjemný zákazník" (videonahrávka - rozbor pomocí Start - Stop - Continue - s čím v rozhovoru začít, co eliminovat a v čem pokračovat.).
- Práce s emocemi - Transakční analýza z praxe - představení jednotlivých rolí - uklidnění druhé strany a práce s vlastními emocemi.
- Manipulace - typologie manipulací, aktivní nácvik obrany proti manipulaci pomocí "individuálních reakcí".
- Typologie manipulátorů a jak s nimi komunikovat.
- Shrnutí, závěr 2. dne.
3. den - Stres management pro asistentky
- Stres - typologie stresu, stresory - úvodní část s Dixit kartičkami a hrou pod časovým tlakem.
- Vlastní stresory a jejich eliminace.
- Symptomy stresu na úrovni těla, pocitů a našeho myšlení.
- Techniky zvládání stresu: aktivní sdílení zkušeností "první pomoci v kanceláři nejen pro sebe, ale v pozici asistentky i pro své okolí.
- Relaxace, arteterapie.
- Pozitivní myšlení a jak na něj, práce s tím jak získat návyk, aneb "Nestěžovací výzva z praxe".
- Test - jaké používáme strategie pro minimalizaci stresu.
- Zopakování části zvládání vlastních emocí, další techniky pomáhající uklidnění v pracovním procesu přes tělo. (práce s tělem a dechem).
- Shrnutí, závěr 3. dne.
4. den - Time management pro asistentky
- Čas a naše vnímání času.
- Týmová hra pod časovým tlakem, jejíž cílem je účastníkům poskytnout zkušenost, kdy organizace času a plánování není jen o nás, ale také komunikaci a vzájemné spolupráci s naším okolím.
- Představení 4 hlavních kroků time mangementu podle GTD - mít vše hotovo podle D. Allena.
- Shromažďování a práce se shromaždišti - individuální i skupinové cvičení.
- Třídění úkolů - práce s prioritizací, komunikace ohledně priorit s managementem, jasné sladění a oddělení time managementu asistentky a managementu pro který pracujeme.
- Plánování, aneb jak na nic nezapomenout. Hlavní nástroje a techniky. Praktické cvičení pro plánování času.
- Biorytmy x jednotlivé úkoly.
- Myšlenkové mapy a jejich využití pro plánování.
- Shrnutí, závěr 5. dne.
5. den - Písemná komunikace - netiketa
- Úvod do písemné komunikace, připomenutí z time managementu - práce s e-maily.
- Hra "kompozice" - skupinová práce s obsahem e-mailu, srozumitelností a strukturou.
- Struktura e-mailové komunikace, pravidla, aktivní výklad teorie.
- Nejčastější chyby v e-mailech, práce ve dvojicích se špatně napsaným e-mailem - rozpoznání chyb.
- Stylistika e-mailové komunikace.
- Technika 5W1H, aneb jak nastavit obsahovou formu.
- Zlatá pravidla e-mailové komunikace.
- Etiketa - známe etiketu? Skupinové zadání různých situací z praxe asistentky. (Jak podávat kávu, jakým způsobem se představovat atd.). Aktivní nácvik ve dvojicích, společný rozbor situací.
- Dress code.
- Pozvánky a důležité akce (co znamenají zkratky).
- Shrnutí, závěr 5. dne.
6. den - Prezentační dovednosti
- Úvod do prezentačních dovedností - video "Pelíšky - lžička" - aneb cílení prezentace, autenticita, publikum.
- Příprava na prezentaci, struktura prezentace.
- Jazykolamy, práce s hlasem a intonací.
- Vlastní prezentace cca 3 min, zpětná vazba lektora a účastníků kurzu.
- Neverbální komunikace při prezentaci.
- Jak zpracovat kvalitní prezentace z obsahového hlediska.
- Práce s otázkami.
- Tréma a jak na ni.
- Elevator pitch - krátké "výtahové" prezentace a rozhovory. (Přijela návštěva, management ze zahraničí, kolegové, zákazníci).
- Shrnutí, závěr 6. dne.
7. den - Vyjednávací dovednosti pro asistentky
- Úvod - video "Batman" - následné zarámování vyjednávacích strategií (winxwin, prozákaznický přístup, nekooperativní přístup).
- Příprava na vyjednávání - představení BATNY.
- Rolová hra "vyjednávání" - videonahrávka (zpětná vazba lektorky a ostatních účastníků kurzu).
- Fáze vyjednávání.
- Vyjednávací páky a taktiky (připomenutí z kurzu komunikace manipulace x vyjednávací páky. Nastavení zvládacích strategií, nebo taktik z naší strany při vyjednávání.).
- Chyby nezkušeného vyjednavače.
- Nastavení svého vlastního akčního plánu.
- Shrnutí, závěr 7. dne.
Mám zájem o tento kurz
Akademie pro asistentky