Naučíte se rozlišit typologii lidí, jak s kým efektivně komunikovat, zvládat obtížné komunikační situace, procvičit si různé komunikační situace, které vedoucí pracovník zažívá ve své každodenní praxi.
Pro koho je kurz určen?
- náměstky
- ředitele
- vedoucí
Cíle školení
- Efektivně komunikovat a nácvik obtížných komunikačních situací.
- Poskytnout konstruktivní zpětnou vazbu a zvládání základních asertivních technik.
- Zvýšit si sebejistotu v komunikaci.
- Osvojit si komunikaci s ohledem na typologií osobností.
Obsah
- Osobnostní typologie a sebepoznání - kdo jsem já a jaké z toho plynou přednosti a omezení.
- Interpretace individuálních výsledku testu.
- Jak poznat lidi různých typů a jak s nimi jednat – způsob mluvy, gesta, e-maily, chování, reakcí, rozložení předmětů na stole, kanceláře atd.
- Jak jednotlivé typy přesvědčit, jaké volit argumenty, jak se připravit na jednání, získat pro spolupráci, jak jim zadat úkol .
- Obtížné komunikační situace a jejich zvládání: konflikt, zpětná vazba, vytýkací rozhovor, nesouhlas - námitky v komunikaci – databanka námitek, obrana před manipulací
- Praktické metody řešení konkrétních situací v průběhu tréninku.
- Shrnutí, závěr, akční plán.
Didaktické metody
V průběhu tréninku je kladen důraz na možnost aplikovat nově nabyté dovednosti a znalosti do praxe. Je postaven na nezbytném minimu teorie.
Lektor využívá následující didaktické techniky:
- Řízenou diskuzi.
- Skupinové práce.
- Případové studie.
- Nácviku modelových situací pomocí hraní rolí se zpětnou vazbou.
- Další didaktické metody dle potřeb trénované skupiny.
Mám zájem o tento kurz
Komunikační techniky pro vedoucí pracovníky II.